Parallellt med Revolver har jag börjat leka med ett nytt projekt, arbetsnamn just nu är Bortom Horisonten. Det är lite av en uppsamlingsplats för alla gamla idéer jag haft som fortfarande kändes fräscha, blandat med en del nytt. Det kanske mest intressanta är att jag jobbar utifrån en premiss som borde vara självklar i alla rollspel, att främja samarbete och gemenskap mellan karaktärerna. Dessutom bygger det till stor del på tankar om en gemensam fiktion. Det här är hela spelgruppens spel. På ytan är det ganska traditionellt, och min förhoppning är att det inte ska kännas speciellt annorlunda att spela Bortom Horisonten jämfört med, säg, Drakar och Demoner, med skillnaden att allt i Bortom Horisonten är väldigt ändamålsenligt.
Spelet har ingen setting. Den ska skapas i spel. Det enda som är spikat är att det är steampunk, och att alla spelarna är knytna till en gemensam farkost av något slag.
Förhoppningsvis kan jag påbörja alfatest under sommaren. Kika gärna på karaktärsformuläret.
Spelet har ingen setting. Den ska skapas i spel. Det enda som är spikat är att det är steampunk, och att alla spelarna är knytna till en gemensam farkost av något slag.
Förhoppningsvis kan jag påbörja alfatest under sommaren. Kika gärna på karaktärsformuläret.
4 kommentarer:
Det här ser jag verkligen frma emot att se fortsättningen på. Steampunk känns inne bland de jag umgås med -något jag själv vill ha mer av i Mutant till exempel.
Vad är din inspirationskälla/or?Steamboy? Annat?
Jag har faktiskt inte så många inspirationskällor, om några. Jag tänker återkomma till hur jag hanterar settingen i en kommande post, och jag tror att det kommer att besvara din fråga.
Jag har inte mycket konstruktivt att komma med, mer än förslaget att ersätta "Cirklar" med "Kretsar".
Bra förslag, Fjodor. Cirklar är inte klockrent.
Skicka en kommentar